szalone skarpetki
Newsy

SZALONE SKARPETKI NOSZĄ LUDZIE BARDZIEJ POPULARNI I SKUTECZNI!

Kolorowe, w tym tęczowe skarpetki na nogach to już nie tylko moda. Nauka potwierdza, że osoby noszące szalone skarpetki to ludzie sukcesu. Przez ubiór pokazujemy kim jesteśmy, a kolory zdają się być synonimem sukcesu.

Na nasze szczęście nie żyjemy już w czasach kiedy pokazywanie skarpetek uznawane było za coś nieprzyzwoitego. Kiedyś to co zakrywało nogi było bowiem traktowane jak element bielizny. Nikt nie wyobrażał sobie chodzenia z gaciami na wierzchu! Skarpetki musiałby być więc dopasowane do spodni i obuwia, najlepiej by były ciemne i jednokolorowe oraz oczywiście przenigdy białe 🙂

Dziś jest inaczej. Ubranie wielokolorowych, pełnych szalonych wzorków skarpetek do garnituru może być uznane za przejaw zdrowej pewności siebie a nawet siłę do tworzenia nowych trendów.

szalone skarpetki

Współcześnie także nauka dostarcza nam dowodów na to, że kolorowe skarpetki to coś więcej niż moda! Otóż wykonane przez naukowców z Harvard Business School badania nad tak zwanym efektem „czerwonych trampek” pokazały, że modowi nonkonformiści postrzegani są jako bardziej kompetentni, popularni i skuteczni.

Efekt czerwonych trampek to specyficzny trend modowy w biznesie, gdzie zamiast garniturów do pracy czy na ważne spotkania przychodzi się w zwykłych sportowych lub wręcz celowo zwracających na siebie uwagę ciuchach lub elementach ubioru. Tak robią takie gwiazdy jak choćby twórca Facebooka Mark Zuckerberg, którego w garniturze chyba nikt jeszcze nie widział. Sportowa bluza lub t-shirt to jego strój biznesowy.

Nonkonformizm to postawa krytyczna wobec zasad, zachowań i norm społecznych, grupowych.

Swoje badania Brytyjczycy przeprowadzili nie tylko na Wyspach Brytyjskich. Cześć badanych pracujących we włoskich sklepach odzieżowych zauważyła nawet, że osoby wyglądające „biedniej” wydawały więcej w markowych sklepach J

Generalnie wiele badań pokazuje, że

„Jesteśmy tym co na sobie nosimy”

Już w 2012 roku psycholog Joshua I. Davis z Northwestern University badał, jak ubrania wpływają na nasze zachowanie. Z jego prac wynika, że naukowcy noszący białe kitle (laboratoryjne stroje) czuli się mądrzejsi i bardziej skoncentrowani na pracy.

A w rozmowie dla dziennika Wall Street Journal, właściciel nowojorskiego sklepu ze skarpetami powiedział, że:

„Na początku szalone skarpetki  były noszone w pracy przez dziwaków. Ale teraz nie tylko dziwni faceci noszą takie skarpetki. Wielu mężczyzn widzi ekstrawaganckie skarpetki jako sposób na rozluźnienie sztywnych biurowych strojów”

I tu warto przytoczyć przykład szwedzkiej marki Happy Socks (Szczęśliwe Skarpetki), która rozpoczęła  projektowanie i produkcję kolorowych skarpetek na długo przed tym jak stały się one modne. Teraz sprzedaje je w 90 krajach na świecie, a w 2016 roku miała przychód z tego biznesu na poziomie 12 milionów dolarów. Do tego, któregoś roku, stworzyła kampanię reklamową o mocno tęczowym charakterze.

Przeczytajcie wpis:

WYJĄTKOWY MARKETING “SZCZĘŚLIWYCH SKARPETEK”