Fitness i Zdrowie

PODCIĄGAMY SIĘ PANOWIE

Tani sposób na ćwiczenia dające dobre rezultaty

Jest polecany nachwyt, kiedy duży palec chwyta drążek od dołu i podchwyt, kiedy zwisamy na palcach tak jak to robią małpy na gałęziach. Nachwyt i podchwyt mogą być szerokie, bądź wąskie. W zależności od ułożenia rąk względem ramion trenujemy różne mięśnie. Ale to tylko prosty podział metody ćwiczeń na drążku.

Zobaczcie 35 rodzajów podciągnięć:

Ten podciągający się przystojniak zaznacza, że odpoczynek „zwisając” jest dozwolony:

PS: Po angielsku podciągnięcia na drążku to pull ups.

Na czym ćwiczyć?

Oczywiście na drążku. Są takie naścienne, ale najprostsze, tańsze i najłatwiejsze w montażu są drążki rozporowe. Pamiętajcie, że tani nie znaczy dobry. A te dobrej jakości muszą kosztować co najmniej kilkadziesiąt złotych. Będziecie na nich wisieć, muszą więc gwarantować Wam bezpieczeństwo. Przed zakupem koniecznie trzeba zmierzyć szerokość drzwi (drążki też są różnej szerokości) i sprawdzić czy macie na tyle szeroką framugę, by zainstalować drążek.

Znajdziecie je w sklepach sportowych, internetowych czy na Allegro: KLIKAMY

Przy instalacji koniecznie postępujcie zgodnie z instrukcją, bo drążek musi być naprawdę dobrze przymocowany.

Jak ćwiczyć?

2Na początek polecamy wyposażenie się w rękawiczki treningowe zwane też kulturystycznymi. Skóra na rękach wygląda źle przy stałym podciąganiu się, ale też zwyczajnie boli bez rękawiczek.

Poza barkami, plecami i ramionami drążek można wykorzystać choćby przy treningu brzucha. Wystarczy zawisnąć w stałej pozycji i podciągać skrzyżowane w stopach nogi aż po łokcie. Szybko zobaczycie, że mięśnie brzucha czują taki wysiłek.

Wszyscy eksperci od podciągania podkreślają, żeby nie ćwiczyć na wariata. Podciągamy się dynamicznie, ale nie szybko. A wracamy do pozycji wyjściowej spokojnie, a nie opadamy bezwładnie, nawet na końcu serii.

Ogólne zasady podciągania, w tym dokładny opis rodzajów treningu czy nawet oddychania przy podciąganiu znajdziecie na: KLIKAMY 

W sieci znaleźć można wiele programów pomagających w dojściu choćby do 50 podciągnięć i to różnymi metodami: KLIKAMY